2010.11.30.
10:55

Írta: Borsos Ágnes

Yum Nuea Naam Tok

Azoknak, akik közületek nem beszélik a thai nyelvet elárulom, a Yum Nuea Naam Tok meleg, csípős marhahús salátát jelent. Marhahús bizony, hiszen a héten a hús lesz porondon, ezért mi, kedvenc kommandósaitok megélesítettük metszőfogainkat, kifényesítettük karmainkat, bundát növesztettünk és rávetettük magunkat Budapest húsfogásaira. Én a Parázs Presszóban kommandóztam, egyrészt mert szeretem a thai falatokat, másrészt mert valóban thai a szakács.

Hagytam, válasszanak helyettem, nincs is ennél jobb. Mikor a felszolgáló fiú elém tette az említett fogást, ennyit fűzött hozzá: „Hű jól beleválasztottál ahhoz képest, hogy először vagy itt.” Nem csípem az effajta „arcoskodást”, azért mert lány vagyok nem csak darált répát meg Activiát tudok enni. Be is bizonyítottam, és a falatozás alatt csak egyszer könnyeztem, kétszer fújtam orrot, és közben imádtam a Yum Nuea Naam Tokomat.

Friss koriander, friss menta, chili, finom szósz. A marha pompásan volt elkészítve, nem száradt ki, omlós volt, és jó sok, bárcsak nagyobb darabokra lett volna vágva, akkor igazi ragadozó módjára marcangolhattam volna. Pálcikámmal kicsi katonákat gyártottam, hol lilahagyma, hol saláta, hol jázmin rizs került a husi mellé és vált a gerilla martalékává.  Összhangban voltak az ízek, de csípős volt nagyon, szóval törpillák inkább egyenek tavaszi tekercset, mert az is isteni volt, vagy sült banánt mézzel.   

Marhahús pipa, Budapest átadva vadászatra, hajrá fiúk, hajrá gasztrokommandó!


4 komment

Címkék: thai hús marhahús parázs presszó yum nuea naam tok

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrokommando.blog.hu/api/trackback/id/tr862483144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazso 2010.11.30. 15:00:49

nahát, csorog a nyálam!
mivel nekem fogalmam sincs, hogy merre van a Parázs Presszó, ezért hozzám hasonló szerencsétleneknek íme a link: www.etterem.hu/5360

aagica 2010.12.02. 13:51:52

Ez a kedvenc kajám ott, tényleg jól választottál. :)

Borsos Ágnes 2010.12.02. 18:33:11

Bizony bizony:) Igaz, az egyik felszolgáló leányzó is segített a döntésben. Köszönet neki érte.
süti beállítások módosítása