2011.04.08.
08:42

Írta: Borsos Ágnes

Fiúk a pultból

Nos, Ti megvezethetetlen, igényes, újdonságra vágyó, kávészerető olvasók, menjetek el a Printába! El kell mennetek a Printába. Főleg, hogy ilyen szépen körbenyalogattalak benneteket, ennyivel igazán tartoztok nekem.

 

"Górcső alá a tejhabot" akcióm végett itt is cappuccinót rendeltem, és Várady Tibor, a kávézó tulajdonosa (ixkjúzmí) el is készítette a tökéletes, cukor nélkül is édes, nem forró és krémes kávémat. Csak hihetetlen önuralmamnak köszönhető, hogy nem sikítottam fel. Sőt! Bár nem léptem reggel négylábú székletébe, de volt akkora mázlim, hogy éppen Temesvári Szabolcs, alias Sid ült a pultnál, a tavalyi cup tasting nyertese, a Kávékorzó Magazin kóstolója, aki nem mellesleg régi kávégépeket szerel és szeret, így alaposan kifaggathattam. Taps! 

Megtudtam pölö, hogy a kávénak sok esetben éppen olyan jót tesz, ha áll egy kicsit, és nem egyből hörpintjük fel, akárcsak a bornak, mert így levegőzik, és jobban érezhetjük az adott terület kávéjára jellemző ízeket. Úgymint marcipán, fekete ribizli, csokoládé, és a többi és a többi.

forrás:http://www.flickr.com/photos/camperdownstrangler/4193197741/sizes/z/in/photostream/)

Sid nem véletlenül jár ide, ugyanis Tiborék a Printában, csodás, csészénként készített filter kávét is főznek, szifonos, french press és Hario 60-as csepegtető módszerrel. A dán Coffee Collective pörkölő kávéival dolgoznak, és elképesztő gonddal, profizmussal készítenek minden egyes feketét.  Míg Siddel beszélgettem, és a design fülbevalókra csorgattam a nyálam, a pulton kitört a kémia óra: Újabb törzsvendégeknek, újabb technikával, újabb kávék készültek.


 

 Legszívesebben egész nap maradtam volna, de kint sikított a tavasz és én szerettem volna kiülni az Olasz Intézet kávézójának teraszára sütkérezni. Azt szeretném, hogy Ti is elmenjetek ide néha, és élvezzétek a kávéházi hangulatot, és egyetek fahájas csigát, vagy ciabattát, és NE csöpögtessétek le hasított bőr cipőtöket olívaolajjal! Ezt a mókát megtartom magamnak.

Végül, de nem utolsó sorban a tiszta lábbelitekben csattogjatok el a Lumen Galéria és Kávézóba, nézzétek meg a kiállított képeket, beszélgessetek László Péterrel, tudjatok meg tőle mindent a helyben pörkölt kávétokról, és azzal a biztos tudattal dőljetek hátra, hogy immár valóban megvezethetetlen, újdonságra vágyó, igényes kávészerelmesekké váltatok, hála ezeknek a fiúknak és felívelő kávékultúránknak.


1 komment

Címkék: kávé kávézó tejhab capuccino pörkölő

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrokommando.blog.hu/api/trackback/id/tr132808853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása