2010.12.21.
16:34

Írta: Párniczky Ádám

Pro és kontra – Kaltenberg

 A Kaltenbergről hallottam már hideget-meleget, ezért úgy gondoltam, ideje nekem is véleményt alkotnom. A minősítés azonban nehéz. A helynek ugyanis legalább két arca van, és ezeket egyszerre mutatja.

Az ünnepi dekoráció és kínálat egybemossa a karácsonyt és a szilvesztert. Egy hatalmas pezsgősüveg mellé ültetnek, előttem igényes étteremhez méltón megterített asztal, szemben velem egyszerű kocsmákat idéző pult, jobbra tőlem LCD monitor. A tágas pincehelyiség mindettől függetlenül hangulatos, a kiszolgálás közvetlen, és, ahogy azt az étlap is tanúsítja, a Kaltenberg sokoldalú, nem szűkölködik a jópofa ötletekben és akciókban. A dohányzás pedig tilos.

A forralt bor kitűnő. Ünnepi fogásom: szivárványos pulykamell burgonyatortával, bébirépával és brokkolival. Megkérem a felszolgálót, hogy segítsen bort választani a hús mellé. A lapról lesve, láthatóan találomra ajánl egyet, majd még egyet, a harmadikra lecsapok, jó lesz az a rosé. Tényleg finom, illik is az étekhez, ami szintén príma, de az árak még így is kicsit borsosnak tűnnek.

 

Később körülnézek, egy öltönyös úriember megkérdezi, mi célból fotózok, kínos érdeklődéssel figyeli, hogy mit örökítek meg. Idő és tér ura, átrendezi a pillanatot és a környezetet, nem lehet csak úgy fényképezni. Rutinosan bekísér a házi sörfőzdébe. Kedves gesztusként is értékelhetném, ha nem érezném a szigorúan üzleti motiváltságot.

Elegáns hölgy érkezik a számlával és igényes, bőr dobópohárba rejtett kockákkal. Ha három hatost dobok, az étterem állja a cehhet, ez a szokás. Elrontom, szétgurulnak a dobókockák, első érvényes dobásom két hatos, egy egyes, a hölgy láthatóan megkönnyebbül, tulajdonképpen én is. Ambivalens érzésekkel távozom.


9 komment

Címkék: karácsony forralt bor zöldség pulykamell kaltenberg burgonyatorta

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrokommando.blog.hu/api/trackback/id/tr782530578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dennie 2010.12.22. 10:23:48

Most találtam rá a blogra,és örülök hogy újra olvashatnék..éttermekről. De nekem ez elég semmit mondó post. Az ételről (!) egy szó sem esik. Rövid hangulat jelentésnek megteszi,de ebben kimerült. Egyébként a blog ötlet remek,de felállíthatnátok magatoknak pontokat,szempontokat amik alapján értékeltek. Nem azt mondom hogy koppintsátok pl medwe éttermi kalandjait,de érdemes lenne rákeresnetek:) Csomó minden érdekes lehet, milyen a toalett? Valóban számlát kapsz e fizetéskor,vagy csak pincér blokkot? Korrekt e az elszámolás? Milyen figyelmes a pincér? Ja igen,és sok olyan szempont még izgalmas lehet egy étterem értékelésnél, amihez nem feltétlenül jó hogy az arcotokat adtátok a bloghoz:)
De egyébként hajrá ! :)

Párniczky Ádám 2010.12.22. 16:17:22

@Dennie: Igyekszem minél előbb érdemben reagálni, egyelőre köszönöm (köszönjük) az észrevételeket, ötleteket, efféle konstruktív kritikát még nem igazán olvastam a kommentekben. :) Hamarosan jelentkezem!

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.22. 23:29:35

@Dennie: igen, köszönjük az építő jelleget! Ritka jelenség.

Dennie 2010.12.23. 08:37:48

Nincs miért fikáznom:) Mert alapvetően tetszik amit csináltok. Csak próbáltam hirtelen pár dolgot írni ami engem pl érdekelne.
De a blognak kifejezetten örülök..tényleg hajrá!

Párniczky Ádám 2011.01.07. 18:27:02

@Dennie: bocs a megkésett válaszért, nem mentegetőzöm, nem is lehet mentségem.

Sajnálom, hogy semmitmondónak tartod a posztot, abban mindenesetre igazad van, hogy itt szélsőségessé vált a benyomások érzékeltetése. (Másrészt akár azt is írhatnám, örülök, hogy így vélekedsz az írásról, hiszen én is nagyjából így éreztem a hellyel kapcsolatban, feeling tehát átadva, küldetés sikeresen teljesítve...) Persze írhattam volna arról, hogy milyen volt a pulyka, de ez számomra itt tizedannyira sem tűnt fontosnak, mint azok az impressziók, amelyekről beszámoltam. (Amit ettem nem volt rossz, de nem is volt kiemelkedő. Ennyi.)

Ez igaz a sok egyéb szempontra is. A Gasztrokommandó posztjai rövidek, tömörek, a lényeget igyekeznek kiemelni, ez akár koncepciónak is nevezhető. Éppen ezért rengeteg dolog, amiről még lehetne írni, végül kimarad a posztokból.
Persze fontos az is, hogy pl. milyen a mosdó, de ha átlagos (rendben van, de semmi extra), akkor nem írok róla. (A SUGAR! esetén ezzel kapcsolatban hibáztam, kommentben igyekeztem pótolni a hiányosságot.) Ha bárhol kifejezetten szerettem volna már kikerülni onnan, azt valószínűleg megemlítettem volna (Ági írt is efféle élményről).

Tehát teljesen igazad van, sok szempont van, ezekből a kommandó néhányat, a legjellemzőbbeket ragadja ki rövid "jelentéseiben".

Még egyszer köszi az észrevételeket, az ötleteket, egy-egy ilyen később fontos része lehet az írásoknak (lásd korábban: a dohányzó/nem dohányzó rész problémája).

Dandy69 2011.02.16. 18:27:58

Nekem tetszett a bejegyzés. Csak a címből egy kicsit részletesebb beszámolóra számítottam.
Gasztrokommandó mindenesetre 5*
d.

Párniczky Ádám 2011.02.18. 19:28:51

@Dandy69:

Köszönöm szépen!

És köszönjük szépen!

Az újabb beszámolók amúgy terjedelmesebbek, összetettebbek és részletesebbek. Az akciókról szóló jelentéseket pedig az elméleti felkészülésről készült kivonatok előzik meg.

Egy kiegészítő kiképzés során új módszerekkel, eszközökkel és egyebekkel ismerkedett meg a kommandó...

meggyespite 2011.02.19. 10:43:59

Hát ebből aztán nem tudtam meg, hogyha jót akarok enni menjek-e a Kaltenberg-be. Az Árnyasról írt post már jó

Párniczky Ádám 2011.02.19. 12:56:33

@meggyespite: Szerintem sokkal inkább jellemzi a Kaltenberget a hangulata, mint a kínálata.

Az étel-ital finom, de nem annyira, mint amennyire drága, a kiszolgálás készséges, de felkészületlen, a hely sokszínűen, de átgondolatlanul van kialakítva és berendezve, jobbra elegáns, balra igénytelen, az egész kissé kaotikusnak tűnik, miközben valahogy mégis működik.

Borderline.

Ha szeretnél egy jót enni egy furcsa helyen, irány a Kaltenberg!
süti beállítások módosítása