2010.12.20.
15:11

Írta: Borsos Ágnes

Karácsonyi melléfogás a Belgrád rakparton

Azért választottam a Borgyógyászatot, mert a honlapjukon azt olvastam, hogy minden héten más karácsonyi menüvel készülnek. Mikor megérkeztem, a kedves hölgy biztosított, hogy van még adventi menü. Jupí!

Leültünk, két adventi menüt szeretnénk. Ja, ne haragudjunk, még sincs, elfogyott. Áhá. Borleves van-e? Van. Kettőt szeretnénk. Kör a pult mögé. Ja, az a menüvel volt, szintén elfogyott. Reklamálni nem tudtam, addigra már összetapadt a szám az édes forralt bortól, és kísérőm is belekortyolt már a borába, átnéztük hát az étlapot. Karácsony, karácsony… Van hal! Halat szeretnénk! Rántott pontypatkót petrezselymes krumplival és „Hekket mint a strandon” (álmomban sem gondoltam volna, hogy az elnevezés nem csak vicc volt). Azt mondták, köretet nem kell kérnem, salátaágyon érkezik majd a halacska. Hát jó.

 Megettünk 1-1 előételt: csontvelőt hagymás pirítóssal és erőlevest. Kiosontam a mosdóba. Visszatérve még fel sem ocsúdtam a trainspottingi klotyóélményből, mikor megérkezett a hekkem. Képzeljétek! A salátaágyam rejtélyes körülmények között égett sült krumplivá változott. Tény, hogy ízben, színben és állagban remekül passzolt a halamhoz. Éljen a fáradt olajban sült fogás, 1980-ért, 1980-ból, egyenesen a strandról. Fizetnénk!

 Mikor hazafelé, hogy lehűtsem magam, angyalkát rajzoltam a Belgrád rakpart havába, azt kívántam, bárcsak jó kis Heimann borokra költöttük volna a vacsora borsos árát. Mindenki jobban járt volna. Ti még megtehetitek! Boldog karácsonyt, barátaim!

 


29 komment

Címkék: hekk karácsony ponty csontvelő erőleves fuchsli borgyógyászat

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrokommando.blog.hu/api/trackback/id/tr242528048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2010.12.20. 16:04:04

az kemény, hát remelem en jobban fogok járni holnap ott ahova megyek :D

2010.12.20. 19:31:51

Nem tudom, nekem már a hely neve undorító.. legalábbis gasztro vonatkozásban.
Jópofa az, ha bőrgyógyászatra hajazó neve van egy étteremnek?
Tényleg jó akkor is a szóviccre támaszkodni, mikor az asszociálható kifejezés nem kelt kellemes, sőt, étvágygerjesztő képeket az emberben?

stuffmonger 2010.12.20. 19:33:36

ezmiez?

kicsit visszaolvastam, buzis modorosság ez az egész blog, tündibündi nyelvezettel megírt posztokkal

Coffeyville (törölt) 2010.12.20. 19:40:51

@Los Alamuszi: Ja. Tököm kivan a vicces étteremnevektől. Budakalászon van egy "Hasmester" nevű. Arról pl. előbb jut eszembe a nőgyógyász, mint a jó kaja.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.12.20. 20:20:20

Ezt jól meghekkelték. Vagy csak a krumplisalátára asszociáltak?!... :-))))

Bikli néni 2010.12.20. 20:34:52

Jó nevű (a szó mindkét értelmében) a KorHely étterem és pub Pécsen (Boltív köz), aki arra jár, mindenképpen próbálja ki. Szvsz a legjobb a városban.

A másik, amit nagyon tudok ajánlani: Tortuga étterem, Bp. XX. kerület. Eszméletlen jó kalózétterem, élő teknősökkel a lábak alatt, egy nimfapapagáj, az esetleges születésnapi tortát Fekete Szakáll Szelleme prezentálja. A kaja mennyei (és rengeteg), a kiszolgálás elsőosztályú, a légkör kellemes, és mivel nem a belvárosban van, az ára is teljesen elfogadható. Akinek lehetősége van, mindenképp látogasson el oda.

endruska 2010.12.20. 20:43:27

Amúgy Fuchsli a neve - az ugyan ilyen nevű Heimann borról.
Én még nem ettem ott, csak boroztam, szerintem kellemes hely.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2010.12.20. 20:57:08

@Coffeyville: Haha, tényleg, ez nekem eddig nem ugrott be a Hasmesterről. Amúgy teljesen jó kajájuk van, csak hát 100 méterre a Sebőtől nem lehet könnyű...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.12.20. 21:11:50

@Bikli néni: Ez a Tortuga cucc tetszik. Meglessük... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.20. 22:09:44

ezek a felszolgalt etelek botranyosak, elbol uldtem volna vissza
vagy ez mar a fogyasztas utani allapot?

Vendelin 2010.12.20. 22:15:02

Már a nevétől is kiütést kapok...

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.20. 22:31:26

Ó hát ez egy király hely lehet! A 10 éve is gázos balatoni büfésor talpon fetrengőjének az étel felhozatala kombinálva jó drága borokkal.
Azok a kis huszáros korsók azért sokat elárulnak az ízlésről. Mondjuk annak az erőlevesnek már a színéért sem adnék egy petákot sem, nem hogy megkóstoljam.
Vajon melyik elvtárs nyithatta a krimót?

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.12.20. 22:43:04

A Tortuga aztán nehogy csalódás legyen! Kétszer voltam ott vendég, mindkétszer úgy jöttem el, hogy ide aztán sohatöbbet.

papilloma 2010.12.20. 23:55:03

tortugáról én is csak rosszat hallottam eddig

frutella 2010.12.21. 00:01:40

@Bikli néni: Hát nekem a Tortuga óriási csalódás volt. Lehet épp azért, mert mindenki el volt ájulva a teknőcöktől. Az én véleményem szerint a kajájuk jó közepes. Az 5. kihozott torta után pedig már egyáltalán nem volt jópofa a szülinapi köszöntés. Ilyenkor ugyanis villany lekapcs. és 5 percig lehet örülni annak a sötétben, hogy a másik asztalnál valakinek éppen szülinapja van.

A Borgyógyászatról nekem is a bőrgyógyászaton látott csúnya sebek ugranak be. A posztoló helyében amikor kihoztak a brikketre ültetett hekket, rögtön fordultam volna ki az ajtón vagy ez a kötelező céges karácsonyi vacsi volt?

Borsos Ágnes 2010.12.21. 08:01:04

@hagyma: a képek a fogyasztás előtti állapotot örökítették meg, de a késsel-villával trancsírozás után sem nézett ki jobban/ rosszabbul a "hal"

Borsos Ágnes 2010.12.21. 08:13:03

@ÁkiBáki: Hát a design is moslék való igaz... nekem mindegy, mit kombinálnak mivel, ha jó. De ez botrány volt, megjegyzem, borozni sem ülnék ide be, valahogy semmi lelke a helynek.

Borsos Ágnes 2010.12.21. 08:22:37

@frutella: Kötelező céges muri a szomszéd asztalnál volt, szegények...Nem küldtem vissza, mert meg kellett örökíteni a rommá sütött hekket, hogy most legyen miről beszélgetnünk. Az állag villával történő gyors tesztelése után mi is távoztunk.

Bikli néni 2010.12.21. 08:42:42

@frutella: Mondjuk az engem is kicsit idegesít, mikor öt percenként szülinapoznak, de inkább az üvöltő zene zavar benne.
Én a teknőcöket egyébként kb. az ötödik alkalommal fedeztem fel, mert jellemzően nem a dohányzóban ülünk, csak aznap este épp ott volt hely. Kellemes meglepetés viszont, hogy a dohányzóban valójában nincs is dohányfüst, mert elég nagy a tér, ami elnyeli.
Én sem állítom, hogy a Tortuga tökéletes, mert vannak hiányosságai. Pl. változatlanul zavaró, hogy csakis kp-ban lehet fizetni.
De összességében szerintem jó, és, hogy őszinte legyek, jártam már sokkal rosszabban, pl a Ráday utcában is.

frutella 2010.12.21. 09:57:01

@Bikli néni: Az étterem, az orvos és a ruhaválasztás mindig elég szubjektív. Ami az egyiknek jó, az a másiknak nem tetszik. Nehéz egyértelműen kimondani, hogy ez a hely vagy az mindenkinek bejön. Az biztos, hogy a Tortugának is sok rajongója van és elképzelhető, hogy a Borgyógyászatnak is :-)

zsoficsa 2010.12.21. 13:21:37

Én rengetegszer jártam már a Borgyógyászatban és így halat még nem kaptam. Hogy fényképeztétek le? Már ettetek belőle?
Arról nem írtál, hogy minőségi folyóbort, ilyen olcsón SEHOL nem kapsz a városban?
Ez inkább borbár és főként mártogatósokban király. Szerintem rossz szemszögből közelítettél a helyhez! Az árak pedig, összehasonlítva a környék helyeivel egyátalán nem magasak!
Miért nem küldted vissza és kértél másikat, hogy ha nem ízlett?
Nincs olyan étterem, ahol nem lehet rosszat enni! De ha alapból lehúzásra utazunk, még a legmenőbb, csúcsgasztronómiával hívogató éttermeknél is találhatunk hibát!

Borsos Ágnes 2010.12.21. 13:41:17

@zsoficsa: Nem értek egyet Veled, és elutasítom a feltevést miszerint alapból lehúzásra utaznánk. Kommandóztunk, ott és akkor rosszat kaptunk, le is fotóztuk, még evés előtt (!). Ha borbár, és a mártogatósokban király ahogy mondtad, semmi gond, akkor ne legyen más az étlapon. Ha ez egyszeri alkalom volt, ha rossz napja volt a szakácsnak, stb, ez nem a mi hibánk. Ettől még lehet olcsó és finom a folyóbor, de mi, ha olvastad a bejegyzést az adventi menü miatt tévedtünk ide...(ami elfogyott)

zsoficsa 2010.12.21. 14:04:40

@Borsos Ágnes: Nem a Ti hibátok, de érdemes szólni ilyenkor, hiszen abból a szakács is tanul! Legegyszerűbb választás az, ha szidunk, nyafogunk, hogy minden szar. Például a halon kívül úgy látom, hogy mást is ettetek, azok milyenek voltak?

Borsos Ágnes 2010.12.21. 14:11:46

@zsoficsa: Érdemes, de nem ebben az esetben. Szólok, ha hideg, ha túl sós, stb... De ha szinte fekete a halam, azt nem hiszem, hogy ne látná aki készítette. Nyafogni én sem szeretek, az előételek pedig elfogadhatóak voltak, se jók, se rosszak.

mézike 2010.12.21. 21:15:34

Ez a cikk sajnos kicsit amatőr lett! Ahogy az étel nem volt finom - úgy a cikk sem lett gördülékeny és izgalmas!

GasztroKommandó 2010.12.21. 22:07:11

@mézike: Sajnáljuk, hogy nem nyerte el a tetszésedet a bejegyzés. Ahogyan frutella is írta, az írás, az evés és még oly' sok dolog rendkívül szubjektív. Legközelebb másról, máshogy fogunk írni. Nézz vissza akkor is.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.12.23. 20:00:58

Ez is egy elátkozott helynek tűnik, itt volt az egyik Noir et L'or, aztán Floris bisztró néven dőltek be Bakcsy Árpiék pár hónap alatt. Pedig akkor legalább szakács volt a konyhában...
A fent látható menzai csumikkal kár a Fuchsli brandet rongálni Heimann mesternek.
süti beállítások módosítása