2010.12.23.
14:29

Írta: Lupkovics Réka

Pastrami. Még egy ilyen, és elválok

Olyan első szerelmes kötődésem van, az a kicsit rózsaszín ködös, kicsit agyatlanul rajongós, lesajnálható rácsodálkozás. Ezért most is addig kavartam, amíg az lett a vége, hogy a karácsonyos témát a Pastramiban teszteltem: halászlé, töltött kápi, miegymás. Ehhez magammal rángattam a pasimat meg három barátnőmet, régi szép idők milánói kiruccanása dreamteam, csak itt most nem volt Lamb koncert.

Dohányozni a galérián lehet, mi most lent ültünk. Megtettem, amit megkövetelt a kommandó: kértem halászlét, pontyból. Nem szeretem, pedig többször próbáltam már, ezért egy teljesen higgadt véleményt tudok mondani: a halászlé jó volt, a leve finom sűrű, éppenhogy csípős, benne a hal húsa kifogástalan. Egy szelet kenyeret kaptam hozzá, azzal estem neki, de megint csak a feléig jutottam. Nem azért, mert nem volt jó, tényleg, hanem mert nem szeretem. Megkóstoltam még a karácsonyi sorból a töltött káposztát, amit sült császárral tálalnak, finom volt, kicsit talán sós, és ami az összes ételre elmondható: sajnos egy fokkal hidegebb, mint kellene.

Amiért viszont azóta is a váláson gondolkodom: ilyen nyegle pincérrel régen találkoztam. Mosolyog, de csak mert ezt csinálja tíz éve, és pavlovi nála a bőr széthúzása a fogsorán. Kérdeztük az ételekről, ennek nem örült, ezért kicsit hülyének, kicsit meg lenézett minket, és nem azért, mert ő állt, mi meg ültünk. A végén pedig a nap ételéhez járó italt is külön számolta fel, és amikor szóltunk érte, ezt kaptuk: ja, hát nem mondtad, hogy ahhoz kéred az italt. Ja, nem szóltam, tényleg, bocs. A lényeg: még egy ilyen kellemetlen, én kérek elnézést, hogy nálatok ebédelünk öten (!) tapasztalat, és nem megyünk többet.


32 komment

Címkék: karácsony halászlé ponty töltött káposzta pastrami

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrokommando.blog.hu/api/trackback/id/tr682534756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2010.12.23. 15:51:54

ilyenkor kell a blogpostot bekuldeni az etterem elorhetosegere, hogy jo volt, de azért lenne mit valtoztani, mert azt valszeg nem a pincerek olvassak, hanem kissé fentebb - én igy szoktam, ha gebasz van, ha mast nem is, feedbacknek jo

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.23. 17:16:56

@speed: most is ez fog történni, csak megvártam, míg beélesedik a poszt. Ráadásul eddig csak pozitívakat kaptak tőlem és állandóan kikiabáltam a világba mindenkinek, mennyire jó hely a Pastrami. Nem véletlenül mentünk most is öten kajálni...

crazygránát 2010.12.23. 18:08:37

Szerintem egy túlárazott harmadosztályú kifőzde színvonalát is csak jóindulattal üti meg a Pastrami. Időnként benézek, de ezt csak annak köszönhetik hogy 20 méterre lakom (meg örök optimistaként mindig reménykedek abban, hogy ezúttal jobb lesz). A pincérek részéről ahhoz képest hogy jattot kapják minden alkalommal én is mindig ezt a lenézéssel vegyes csendes utálkozást tapasztaltam.

Anti Anyag (törölt) 2010.12.23. 18:44:25

Én inkább kültelki helyekre járkálok (ebédelni), vacsorázni, de bunkó pincérrel 10-15 éve nem találkoztam. Olyannal meg pláne nem, aki le akar húzni. Azt hittem, ez az állatfaj már kiveszett. Ezek szerint nem, csak ezek a helyek, mivel ezek felé nincs turizmus, a helyiekből kénytelenek megélni.

Morfologista 2010.12.23. 18:55:07

Lehet, hogy nekem szerencsém volt, de én még nem találkoztam a bunkó pincérrel a Pastramiban. Mondjuk lehet, hogy bennem van a hiba... talán azért nem találkoztam vele (velük), mert tisztelettel fordulok hozzájuk, felnőtt módra viselkedem, nem teszek fel hülye kérdéseket és nálam a hála és köszönetet nem csak jatt formájában kapják?

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.23. 19:02:08

@Morfologista: Eddig én sem. Éppen ezért szívesen elmegyek veled ebédelni/vacsorázni. Teszteld le, mennyire vagyok felnőtt, tisztességes, illedelmes és mennyi hülye kérdést teszek fel.

ReggieHammond 2010.12.23. 19:31:53

@Morfologista: Pastramiban nem jártam de ha az ételek felől érdeklődni nálad "hülye" kérdésnek számít eléggé mást értünk vendég és vendéglátós kapcsolatán. Az meg hogy az amúgy gratis piát megpróbálja felszámolni majd azt mondani hogy "bocs azt nem mondtad" egyszerűen szánalmasan átlátszó !

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.23. 19:42:14

@ReggieHammond: szeretnék tisztázni valamit. én nem vagyok meggyőződve arról, hogy direkt átverés akart lenni, ezt az indexes fiúk fordították így le. Egyszerűen azért, mert hinni akarok egy szebb világban:) De ha sima tévedés volt, akkor sem így kellett vokna reagálni. Kellemetlenül éreztük magunkat, ami egy étteremnek nagyon rossz. A pincérek adják az arcukat az egészhez, ők a kapocs, így sajnos hiába az imádott rizottó és a tökéletes enteriőr:(

zoone 2010.12.23. 19:56:46

"nincs ma borravalo, mert nem mondtad. jo ejt es kellemes unnepeket!"

ATom... 2010.12.23. 20:27:14

Puccos, celeb hely, de nem érdekli őket a vendéglátás.
Miért nem a szemben lévő Sungarden Bisztrót próbáltátok ki? (az a röhely, hogy néha ők adnak kölcsön italt a "híres helynek"... Ott a tulaj személyesen szolgál ki, tiszta szívből a lehető legjobbat adja. Igazi Vendéglátós!

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.23. 21:37:10

@ATom...: Mert a Pastrami nagy kedvencem volt. Remélem, az is marad. De nem felejtem a Sungardent sem, kösz a tippet!

Bogyiszlói 2010.12.23. 22:03:49

A Pastramiben közepes, néha rossz a koszt. A pincérek átlagosak, ebbe még ez a hülye is belefér. És ennek ellenére szeretek nyáron, csakis nyáron(!) oda járni.

Anti Anyag (törölt) 2010.12.23. 22:11:46

@Morfologista: Nekem elég lenne egy ilyen töltött káp. is, hogy ide ne menjek be többet, a halászlé jól néz ki. Töltött káposztára amúgy sem teszünk tejfölt, hanem kistányér és majd én adagolom. Aki töltött káposztáért megy be azt perpillanat nem érdekli a molekuláris konyha.

ReggieHammond 2010.12.23. 22:15:56

@Lupkovics Réka: Ez attól függetlenül gáz, ha direkt volt azért, ha meg nem akkor nem ismerte az étlapot (nap étele + gratis ital). Szájhúzós pincér meg sehol sem járja. Nem hiszem hogy egy vendég mindent megengedhet magának, de ha az ételrákérdezésre grimaszol a pincér akkor azt fel kell nyomni szépen az étteremvezetőnél. Lehet menni munkátkeresni, az mostanában úgyis olyan könnyű. Vagy lehet nem Pastramiba járni, van már jó vendéglátóhelyből is elég.

pastramiétterem 2010.12.23. 22:35:52

Jaj drágáim! Különösen Réka drágánk! Ami jó (nevet ne mondjunk, ezért álnevet mondok) Józsink hibázott! Igen, a héten nem először! Meg is kapta a büntit, mert nekünk tényleg TI -kedves vendégek- vagytok a LEGFONTOSABBAK! És ez nem duma! Majd' két éve igyekszünk mindenben megfelelni az elvárásaitoknak, ezt talán Réka tudja a legjobban, nem véletlenül egyik szerelmetes helye a Pastrami és nem véletlenül kavarta fel, -talán pont ezért - hogy a mi Józsink hibázott. A mi Józsink egyébként nagyon helyes, jóravaló fiú és tényleg hibázott, mint mi valamennyien szoktunk munkánk végzése közben. Köszönjük (mindig) ha felhívjátok figyelmünket a tévedésekre, mert hiszen mi (tulajdonosok) bár nagyon sokat vagyunk a Pastramiban de nem tudunk mindig, minden fronton ott lenni. Most éppen karácsonyfát díszítünk, ahogy talán ti is. Magyarország persze tízmillió mindenhez értő, tökéletes ember országa, hála Istennek! Szép karácsonyt mindenkinek és köszönünk minden indulatmentes hasznos észrevételt a továbbiakban is!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.12.23. 22:56:15

@pastramiétterem: hümmm, a mélyhűtött sajttortát pl. ügyesebben is ki lehet engedni, mint amit tapasztaltam - hogy egy konstruktív észrevétellel én is segítsek...

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.23. 23:17:23

Amennyiben igazi kőbalta pincérekkel akarsz találkozni, ajánlom a Millennium da Pippo-t az Andrássy úton.
Tapló szicíliai tulajdonos, udvariatlan, beképzelt, öntelt, személyzet.
Ja és ha netán szólsz, simán nekik áll feljebb.
Igazi olasz köcsögök.

pastramiétterem 2010.12.23. 23:22:01

@Hepci: Hát pedig az igazán nem mélyhűtött, kicsi kezek helyben sütik, mint ahogy semmi mélyhűtöttet és mikrózottat nem használunk. Legfeljebb túlhűtött volt, ami persze hiba. Még Réka észrevételéhez annyit, hogy gyors fejszámolással 365X40-50= uszkve 16.450/év ajándék ital alatt sosem (remélem) nem hibáztunk és számon tudták embereink tartani a fizetésnél, hogy azt nem kell felszámolni. Természetesen most sem volt szándékos, egyszerű figyelmetlenség volt, de hát ez a tipikus kabát lopás esete....mi pedig innen már csak magyarázkodhatunk vég nélkül. Be is fejezem...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.12.23. 23:37:50

@pastramiétterem: amit kicsi kezek bárhol készítenek, kicsi kezek bármikor betehetik szükség esetén a mélyhűtőbe. A naiv lelkek csak csodálkoznának, hogy milyen szintű helyeken is használják ezt a technológiát...
Szóval, azt a maghőmérsékletet, amit tavaly tavasszal tapasztaltam, még desszerthűtőben is nehéz lenne előállítani - nem is próbálkoztam többet nálatok. Nem a mélyhűtés a gond sose, hanem a fagyott középpel való asztalra tevés.
Persze, azóta sok víz lefolyt a Dunán...

fuharos 2010.12.24. 00:03:58

Kisebb töltelékekkel és vékonyabb szeletekre vágott sült császárral nem úgy nézne ki a töltött káposzta, mintha epa.oszk.hu/00000/00022/00040/00979.htm

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2010.12.24. 01:13:58

@pastramiétterem:
miert erzem az ironiat/gunyt az egesz hozzaszolasban ?
A kedves vendeg szova merte tenni, hogy a pincer szar volt, erre mukedvesseggel oltjatok le? Tobb, mint 10eves vendeglatos tapasztalattal a hatam mogott mondhatom: A pincer egy vendegnel hibazik es legalabb tiz vendeget vesztettel, es most "Jozsi" kurvasokat hibazott.

Herlock Sholmes 2010.12.24. 08:29:03

@Közbiztonság Szilárd?: a kápy az a trendy trend szerint a tisztességes magyar töltöttkáposzta.
Mint a karyajy, üccsy, taly.
Szóval trendy, na.

2010.12.24. 08:50:31

@pastramiétterem:
na, ezért a stílusért nem nézem Bede Robi műsorait...
Vendéglátós tapasztalat nélkül, de húsz éves ügyfeles tapasztalattal még annyit fűznék hozzá, hogy ilyenkor csak egyet lehet tenni: röviden bocsánatot kérni.
Magyarázkodással jól nem lehet kijönni az ilyenből, még akkor sem, ha történetesen igaza van a szolgáltatónak és történetesen nem cukrozott takony stílusban adja elő.

Bocs.

Egyébként "Józsit" meg tkp. sajnálom: NEKI lehet rossz napja, Ő tényleg hibázhat (ilyenkor is a legjobb orvosság, ha a főnökei mondjuk hátrarendelik egy kicsit beszélgetni, no meg megint csak egy szívbéli bocsánat kérés a pofavágás helyett).
De tényleg a legegyszerűbb őt BÜNTY-ben részesíteni és rákenni mindent.
Nincsenek illúzióim, a vendégek és ügyfelek közt egyaránt vannak parasztok, de a Tiétek meg az enyém is olyan szakma, hogy aki nem tud nyelni, meg olyankor is megőrizni a hidegvérét, amikor magánemberként valóban rá kéne borítani az asztalt egy tahóra, az nagyon rossz helyen dolgozik. (és neki magának is rossz ott dolgoznia, mert csak frusztrálja magát nap, mint nap)

Sajnos, a mosoly önmagában nem elég az ügyfélbarátsághoz, mert ugye sokféle mosoly van, és egyéb metakommunikációval sok mindent jelenthet egy mosoly...adott esetben gyökeresen ellenkező dolgot is.

Egyébként nem díszítek 23-án éjjel fát.. ;-)

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.24. 11:31:54

Annyira örülök, hogy ennyi értékes hozzászólás érkezett! Lesz mire reagálni, lesz még miről vitatkozni, de most én is megyek fát díszíteni. Az ajándékokat már becsomagoltam! Boldog karácsonyt, legyen tényleg az, mindenféle haragtól és sértődöttségtől mentes. Folyt.köv.

krampi 2010.12.25. 02:16:52

Vakarom a fejem rendesen... ez egészen biztosan a Pastrami hivatalos válasza??? Vagy valaki irogat csak a nevükben?

Mert ha _tényleg_ ez a reakciójuk a kialakult helyzetre, akkor
1., a kedves válaszadó nagyon furcsán kezelni a konfliktusokat (nem a kinek van igaza részre gondolok, hanem a válasz stílusára!)

2., ez a hozzáállás/stílus teljesen ellentétes mindazzal amit ott személyesen tapasztaltam az elmúlt másfél évben, meglehetősen sok látogatásom alkalmával. (erősen kétlem, hogy ilyen sok alkalommal szerencsém lett volna a pincérekkel)

Szvsz egy vendéglátóhely - legyen bármennyire felkapott, befutott - egyszerűen nem engedheti meg ezt a kommunikációt magának még egy netes fórumon sem.

Visszanézek még ide, remélem kiderül, hogy ki írta ezeket a bejegyzéseket a Pastrami nevében és miért így.

üdv
krampi

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2010.12.25. 19:01:44

@krampi: nyilvanvalo h csak trollkodás megy

Lupkovics Réka · http://soulkitchen.hu/ 2010.12.27. 15:32:41

Karàcsony off ès mèg èlünk. Ugye?
Egy kommentben reagàlok mindenre, amit arra èrdemesnek tartok. Abban egèszen biztos vagyok, hogy ezeket ide a Pastrami írta. A tízmillió tökèletes országának emlegetésénél felszaladt a szemöldököm: kinek szól ez itt, és miért? Az ajándék italok számolgatására pedig reagálni sem szeretnèk, mert ha megtenném, elsiklanánk a lényeg felett: itt nem az a párszáz forint a baj. Hanem az, amikor egy felszolgàló minden mozdulatával és ki nem mondott szavával azon van, hogy érezd: nem örül, hogy itt vagytok, nem örül, hogy kérdeztek, egyáltalán, nem örül annak, hogy azt kell csinálnia, amit. Ès ez ne legyen már a vendégek gondja, ne kelljen már nekem az ő lelkével törődnöm ès úgy éreznem, hogy elnézést kellene kérnem, amièrt beültünk ebédelni.
Az egész èttermet imádom amúgy. Az épületet, a teret, a belső megoldàsokat, a hangulatàt, az ötleteket, a marketinget, ahogy nyomják, ès persze az èteleket is. Rajongok a gombàs rizottóért, az első falatoknál mindig sikkantani lenne kedvem, annyira tökéletes az egèsz kombináció. Èppen ezèrt nem fèr bele ebbe a kèpbe az, hogy egy vendég ilyen hangulatban töltse el azt a pár órát, amit kikapcsolódásra szánt. Nem arról van itt szó, hogy a nevezzük Józsinak lenne maga az ördög, hanem hogy hatalmas csalódás az, hogy még mindig előfordulhatnak ilyen igazi magyar jelenségek egy ilyen igazán kozmopolita hangulatú étteremben is.
Fontosnak tartom, hogy hangot adjunk ezeknek, mert ha csak a magunkban puffogás marad, abbòl fejlődés sosem lesz. Ès mire jó a social network meg a blogolás, ha nem arra, hogy kommunikáljunk. Mindennel együtt is minden tiszteletem a Pastramiè amièrt reagáltak, vették a fàradságot, sőt, hogy egyáltalán: nem tették azt, amit a Mák bisztró szokott ilyen esetekben: nem törölték az üzenőfalukról a negatív kritikát.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2010.12.28. 09:21:28

@Lupkovics Réka: hát ha a pastrami vezetése ilyen pikirt stilusban irkal ide, az eleg gáz...

tutálibermáliber 2010.12.28. 10:05:06

Ez a jófejkedős, pajtizós válasz -amelyben nem keves kioktatás is van, számomra teljesen visszatetsző. Az, ha Józsinak szar kedve van és lenézően viselkedik, nem hiba, hanem rossz hozzáállás, ami nem hinném, hogy csak egy alkalmora szól. Az a hiba, ha rosszul számol fel valamit- amit nyilván Réka sem hozott volna fel, ha nem olyan nyegle választ kapnak...

A Pastramitól elvonatkoztatva:nagyon jó lenne, ha a köztudatban kevésbé forgó, nem annyira agyonreklámozott és eldugodtabb helyen (neadjisten külső kerületekben) lévő helyeket is tesztelne a kommandó. Nagyon tudnám ajánlani a 18. kerületi Kakas Éttermet például, ahol az ételek előtt a kiszolgálástól szoktam hanyattesni. (Abszolút vendégként írom ezeket, nincsen érdekeltségem
:-). )

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.12.28. 13:25:00

@Lupkovics Réka: hát, pedig a Mák Bisztró a kommunikáció élharcosának tűnik.
Btw, a kommunikáció bajnokai általában kisstílű faszkalapok...
süti beállítások módosítása